ویدئو وال و نمایشگر های صنعتی

تامین تجهیزات و پیاده سازی کلیه پروژه های مبتنی بر استفاده از نمایشگرهای صنعتی ویدئو وال در ابعاد و امکانات متنوع

Videowall & Controller

ال سی دی ویدئو وال (LCD VIDEOWALL ) مجموعه ای از پنل های صنعتی هستند که با چیدمان ماتریسی در کنار هم می توان نمایشگری عریض و یکپارچه با قابلیت کارکرد ۷/۲۴ (۷ روز هفته و ۲۴ ساعته) طراحی نمود.

سایز نمایشگر های صنعتی ویدئووال از “۴۶ اینچ تا “۷۰ اینچ متغییر می باشد. طبق آمار موسسه DSF بیش از ۹۸ درصد پروژه های مانیتورینگ و نظارت تصویری در دنیا نمایشگر های “۵۵ اینچ  با گپ ۳.۵ میلیمتر استفاده شده است.

گپ بین تصاویر(Bezel to Bezel) یکی از مولفه های مهم در تصمیم گیری مدیران می باشد که حداقل گپ ویدئووال در حال حاضر ۰.۸۸ میلیمتر می باشد. لازم به ذکر است گپ بین تصاویر ۳.۵ میلیمتر به سه دلیل
الف: مقاوت نسبی به ضربه در جابجایی ها
ب: قیمت مناسب در مقایسه با گپ های کمتر
ج: اختلاف جزیی دیداری به نسبت گپ های کمتر
رایج ترین مدل در دنیای مانیتورینگ می باشد.

در این پلتفرم امکان پخش محتوای کامپیوتر و دوربین های مدار بسته بصورت ترکیبی و مجزا با استفاده از انواع کنترلر ویدئووال با ورودی های متنوع HDMI،DVI،Fiber،LAN،VGA،SDI،HDbaseT، فراهم می گردد.

موارد استفاده از سیستمهای ویدئو وال و کنترلر به قرار زیر می باشد:

  • مراکز پشتیبانی و مانیتورینگ کلیه سازمانها و ارگانها
  • اتاقهای فرمان و کنترل و دیتا سنتر مراکز صنعتی
  • استودیوهای تولید و پخش برنامه های تلویزیونی (مراکز صدا و سیما)
  • اماکن عمومی مانند مراکز تجاری، تفریحی، فروشگاه های زنجیره ای
  • ترمینال فرودگاه ها و بخش حمل و نقل عمومی
  • شعب مؤسسات مالی و بانکها و سالن های بورس و کارگزاری ها
  • لابی سالن های برگزاری همایش و آمفی تاترها

انواع کنترلر ویدئووال برپایه نوع استفاده در پروژه

کنترل کننده های بر پایه سخت افزار:

Matrix switch: واسط سخت افزاری دارای ورودی و خروجی های مجزا و ثابت(۴*۴/ ۸*۸/ ۱۶*۱۶ و…)  با قابلیت کنترل و چینش تصاویر محدود می‌باشد، این سیستم پردازش تصویر انجام نمی دهد قادر به حفظ کیفیت به صورت Full HD نمی‌باشد.

در واقع مرز بین نمایشگر های ویدئووال همان مرز بین سورس های ورودی های ماتریکس سوییچ می باشد. به زبان ساده اگر بخواهیم تصویر خروجی دو کامپیتر را بر روی تنها یک نمایشگر داشته باشیم، امکان پذیر نیست و در لحظه فقط تصویر یکی از ورودی ها را بر روی نمایشگر می توان مشاهده کرد و برای تصویر دوم می بایست بین ورودی ها سوییچ کنیم. برای رفع این مشکل می بایست از کنترلر FPGA استفاده کرد.

 ( Field Programmable Gate Array ( FPGA: نوع پیشرفته تری از سیستم های ماتریکس سوئیچ بوده که به عنوان یکی از کنترلر های با قابلیت، در مراکز مانیتورینگ حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد همینطور اشاره می‌شود سخت افزار این سیستم به صورت ماژولار بوده و امکان تغییر کارت های ورودی و خروجی وجود دارد. کنترلرهای سخت افزاری، پردازنده های مبتنی بر دستگاه هستند که بر روی یک پلاتفرم سخت افزاری FPGA،  با پردازنده اختصاصی سرعت بالا و یک سیستم عامل جاسازی شده و سفارشی ساخته شده اند. همچنین این سیستم ها طراحی شده برای اهداف خاص هستند. آنها معمولا بر روی یک مجموعه از تراشه های پردازش تصویر قابل برنامه ریزی، ساخته شده اند و سیستم عامل ندارند.

کنترلر های مبتنی بر سخت افزار دارای پهنای باند اختصاصی و مستقل کانال ورودی/ خروجی ۵۰ گیگابیت در ثانیه است که به پردازش ویدئو با سرعت بالا و تعویض با تاخیر بسیار کم کمک می‌کند.

امکانات نرم افزاری:

ویژگی متمایز کننده سیستم های ماژولار از دیگر واسط های مدیریت تصاویر، علاوه بر امکان سفارشی سازی، داشتن نرم افزار تحت وب، منعطف با امکانات بالا جهت مدیریت تصاویر می‌باشد. این نرم افزار با قابلیت نصب برروی انواع سیستم ها (کامپیوتر، لب تاپ، تبلت و موبایل)، امکان داشتن چندین پنل مدیریتی با ایجاد دسترسی های متفاوت از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه مصرف کننده خاص خود (مراکز مانیتورینگ حساس) را جلب می‌کند.

کنترلر ویدیو وال بر پایه کامپیوتر (استفاده از کارت گرافیک های حرفه ای و  نرم افزار)

یک نوع دیگر از کنترلر ویدیو وال، PC   یا Windows based Controller است. این کنترل‌ کننده از کامپیوترهای استاندارد یا صنعتی به جای سخت‌افزار اختصاصی استفاده می‌کند.

یک کنترلر PC و Video card مبتنی بر نرم افزار یک رایانه است که یک سیستم عامل (به عنوان مثال ویندوز، لینوکس، مک) را در یک رایانه یا سرور مجهز به کارت گرافیک اختصاصی چند خروجی و با کارتهای ورودی ضبط ویدیویی، در سیستم عامل خود اجرا می کند. این کنترلر دیجیتال تصویری اغلب بر روی شاسی صنعتی با توجه به قابلیت اطمینان اتاق های کنترل و مراکز موقعیتی خاص ساخته شده است.

© کپی رایت - گروه تکفام